Szeretettel köszöntelek a Fejér megye klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fejér megye klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fejér megye klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fejér megye klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fejér megye klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fejér megye klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fejér megye klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fejér megye klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Korszerűsítik a páneurópai V. közlekedési korridor részét képező, Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonalat. A fejlesztés magában foglalja a vasúti infrastruktúra fejlesztését, a kapacitás és a biztonság növelését. A felújítást követően a szakasz megfelel majd a modern közlekedési rendszerekkel szemben támasztott európai követelményeknek. A korszerűsítés pénzügyi hátterét döntően az Európai Unió biztosítja.
A Budapest–Székesfehérvár vasútvonalszakasz a Transzeurópai Közlekedési Hálózatok V. folyosójának részét képezi, Magyarország második legforgalmasabb vasútvonala (naponta több mint 100 vonat közlekedik irányonként). Ez a vonal viseli a Boba és Budapest közötti nemzetközi forgalmat is. Kimagasló utasforgalmat bonyolít a nyári időszakban Budapestről és részben Kelet-Magyarországról, ezen a vonalon lehet megközelíteni ugyanis a Velencei-tavat és a Balaton teljes üdülőövezetét. A vasútvonal jelenleg sem a tengelyterhelés, sem a vonatok megengedett hosszúsága, sem a vonatbefolyásoló rendszer szempontjából nem felel meg a modern közlekedési rendszerekkel szemben támasztott európai követelményeknek.
Az 1980-as évek elején óránként 120 kilométeres sebességre átépített pálya a karbantartás hiánya és a nagy forgalom miatt rendkívül rossz állapotba került, jelentős hosszon 40-60-80 km/órás korlátozás van érvényben. Ezek a korlátozások, már a menetrendbe is beépültek (58 perc – 1 óra 25 perc a menetidő), ennek ellenére nem ritkák a 30 perces késések. Az állomások átépítése az 1980-as évek elején nem történt meg teljes körűen, széles peronok akkor sem épültek, a minél nagyobb tehervonati tárolókapacitás kialakítása volt a cél. Az állomások rendkívül balesetveszélyesek.
A korszerűsítés során átépítik és óránként 160 kilométeres sebességre
is alkalmassá teszik Kelenföld és Tárnok, illetve Tárnok és
Székesfehérvár között a meglévő pályákat, ennek érdekében telepítik az
ETCS L2 vonatbefolyásoló biztonsági rendszert. Ugyancsak részben
felújítják Budapest-Kelenföld állomást, a vonalon lévő
biztosítóberendezéseket, továbbá felújítják a villamos és távközlő
rendszert.
A kijelölt állomásokon biztosítják a 750 méter hasznos vágányhosszt.
Akadálymentesítik az állomásokat, valamint a hiányzó 20 kilométeres
szakaszon a kapacitáshiány megszüntetése érdekében második vágányt
építenek ki.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. szabályszerű közbeszerzési pályázaton választotta, illetve választja ki a kivitelezőket. A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A támogatás összege valamivel több mint bruttó 119 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.
http://www.hirszem.hu/2010/10/20/europai_vasut_epuel_budapest_es_szekesfehervar_koezoett
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kedves Bubu!Kf6szf6n
Vujicsics Koncert
Március 15-ei rendezvények Székesfehérváron
T.Cedm! 2012.e1prili